Læs din avis overalt

Vi anbefaler: Få adgang til aviser og magasiner fra hele verden.

Avislæsesalen er lukket - men fortvivl ej. For via biblioteket har du faktisk adgang til aviser og magasiner fra hele verden og kan derved læse hjemme i lænestolen

Mit navn er Steffen, og jeg er storforbruger af tjenesten PressReader. Her er det muligt at læse et enormt udvalg af aviser og magasiner fra hele verden. Man kan bl.a. læse magasiner som "Newsweek" eller "T3" samt en række aviser såsom ”Der Tagesspiegel”, ”Le Figaro” og danske ”Børsen”.

Det er let at få adgang, og app’en gør læsning til en fornøjelse.

Selv er jeg anglofil med britiske aner, og jeg nyder hver dag at kunne læse ”The Guardian”. Særligt sporten og litteraturtillægget om lørdagen nyder jeg med stor lyst. Avisen kan bedst sammenlignes med Politiken og står som garant for altid gennemresearchede og velskrevne artikler. Dens sprog er også uden alt for meget indforstået slang og ordspil (som ellers ofte ses hos de engelske tabloidaviser), hvilket gør den læsbar for de fleste.

Får jeg ikke læst avisen hver dag, udkommer ”The Guardian weekly” hver fredag. Denne indeholder de bedste artikler fra den forløbne uge, så det er en hurtig måde at få sig et overblik på.

Hvad angår sladder og sport må jeg bekende, at jeg af og til læser ”Daily Express” – men sig det helst ikke lige til nogen….

Derudover holder jeg mig orienteret om film i månedsmagasinerne ”Empire” og ”Total Film”, og får min historie fetich tilfredsstillet i BBC’s ”History Magazine”.

Alt sammen finder jeg på PressReader, og som du nok fornemmer, er mulighederne mange.

Udvalget af danske titler er dog desværre begrænset, men p.t. er det muligt at læse ”Børsen”.

Hvis du benytter Pressreader i udlandet, vil du opleve at have adgang til et langt større antal danske aviser.

Læs hvordan du får adgang til PressReader her: https://www.bibliotek.skanderborg.dk/e-materialer/pressreader

Bonusinfo: Ønsker du at læse et udvalg af danske tidsskrifter kan tjenesten RBdigital benyttes - her kan du bl.a. læse ”Alt om haven”, ”Spis bedre”, og ”In”.

Læs hvordan du får adgang her: https://www.bibliotek.skanderborg.dk/e-materialer/rbdigital

Har du problemer med adgangen, er du til enhver tid velkommen til at skrive til biblioteket@skanderborg.dk – så vil jeg eller en af mine kollegaer altid gerne hjælpe dig godt i gang.

God læselyst.

De bedste hilsner fra Steffen