Booktalks – for alle 3.-9. klassetrin

Børnebibliotekaren vil præsentere børnene for et bredt udvalg af bøger til frilæsning samt give smagsprøver og anbefalinger på øvrige materialer med relevans for målgruppen. Undervejs opfordres til dialog og til, at børnene kan inspirere hinanden til nye læseoplevelser. Efterfølgende vil der være mulighed for, at børnene selv kan gå på opdagelse og låne materialer med hjem.

Faglig kobling:
Der er fokus på oplevelseslæsning, men booktalks kan vinkles, så de passer ind i aktuelle undervisningsforløb i fx dansk og historie. Dette kan læreren aftale med det lokale bibliotek i god tid forud for besøget.

Praktiske oplysninger:
Besøg med booktalk varer ca. 60 minutter.

Som en del af forberedelsen til besøget, skal børnene oprettes som bibliotekslånere, så de kan låne bøger med hjem. Forældrene skal gøre dette via bibliotekets hjemmeside: https://bibliotek.skanderborg.dk/ny-paa-biblioteket  Børnene kan derefter få et lånerkort udleveret på biblioteket, men de kan også benytte deres sundhedskort.

Forespørgsel og booking: