Smart Parat Svar – for 6. klassetrin

Smart, Parat, Svar er en nervepirrende dag, hvor elevernes viden bliver udfordret på sjov og overraskende vis. Hvert år i december afholdes den lokale udgave af ”Smart Parat Svar” for otte klasser, hvor der dyster i emner som f.eks. Nordisk mytologi, Danske Youtubere, Harry Potter, Ferskvandsfisk, Bogen bag filmen m.m. Det er en energifyldt, nervepirrende og spændende dag, hvor elevernes viden bliver udfordret på sjov og overraskende vis.

Faglig kobling:
Formålet med quizzen er at fremme og fastholde børns læselyst. Det er sejt at have interesse for stor viden, være ekspert på et område og være ”smart på øverste etage”. I quizzen er der referencer til både skøn- og faglitteratur, og inden quizdagen er der mulighed for at quizze og øve sig i klassen, hvor alle er aktive medspillere.

Praktiske oplysninger:
Der udsendes invitation til skolerne, hvorefter der er tilmelding (først-til-mølle).
Smart Parat Svar er landsdækkende, og den lokale vinder går videre til den regionale runde. Måske ender det endda med en plads i landsfinalen.
Læs mere her: https://www.smartparatsvar.dk  og her: www.smartparatsvar.dk/til-skoler-og-biblioteker/information

Booking:
Alle skoler får tilsendt invitation – så hold øje med indbakken eller kontakt dit lokale børnebibliotek: