Læsefamilieposer – også for skoler

Læsefamilieposerne understøtter nærværet og frembringer fælles hyggestunder med fokus på læseglæde Målgruppen for læsefamilieposer er familier med børn på 10+, der i udgangspunktet antages at være læsende.

Læsefamilieposerne kan bruges som supplement til undervisning for enkelte elever eller i mindre grupper.
Alle poserne indeholder bøger, brætspil og aktivitetsforslag. Hvad enten læsefamilieposerne anvendes i familien eller som del af undervisningen, er vægten lagt på at understøtte nærværet og frembringe fælles hyggestunder uden skærme og devices.
Læsefamilieposerne er ikke læsetræneposer men sætter fokus på læseglæde.

Faglig kobling:
Hver pose har et tema: Mad, Havet, Natur, Opfindelser, Penge, Røverhistorier, Sjove bøger, SoMe, Tegne og Uhygge.

Praktiske oplysninger:
Læsefamilieposerne udlånes som andet materialer på biblioteket. Skolen skal være oprettet som låner – henvend jer evt. til jeres lokale bibliotek om dette. Lånes poserne til en enkelt elev til privat brug skal denne eller forældre til eleven være oprettet som låner: https://bibliotek.skanderborg.dk/ny-paa-biblioteket

Forespørgsel og booking:
Læsefamilieposerne kan reserveres på lige fod med andre biblioteksmaterialer. Reservation foretages via bibliotekets app eller hjemmeside www.bibliotek.skanderborg.dk For spørgsmål omkring indholdet i læsefamilieposerne kan det lokale børnebibliotek kontaktes: