75 kr.

Bog & Film: Hvor er Anne Frank?

Vi ser den helt nye film "Hvor er Anne Frank" og bliver klogere sammen med bibliotekar Berit

Vores populære koncept ”Bog & Film” er igen på plakaten og denne gang med fokus på Anne Frank.

Vi starter i biografen med efterfølgende kaffe og et spændende oplæg i Bibliotekets læsesal med bibliotekar Berit Bräuner Bagger.
Filmen er en animeret udgave, som giver en anden indgang til fortællingen om den unge piges liv og oplevelser under 2. verdenskrig.
Så selvom man har enten læst eller set andre film og bøger om pigens liv, så bliver det her en hel anden oplevelse.

Berit har skrevet Master-opgave om "Anne Franks dagbog" i en graphic novel udgave som udkom i 2019.
Man kan reservere bogen her eller læse den via eReolen

Hvis man ønsker at læse andre bøger om Anne Frank har vi bl.a. disse materialer:

Anne Frank : historien bag dagbogen (1995)

Anne Franks verden (2004)

Roser på jorden : en biografi om Anne Frank Af Carol Ann Lee (1999)

Billetkøb via Ry Biografs hjemmeside.