Læs her hvordan vi håndterer dine data

Persondataforordningen

Hvad ved vi om dig, og hvad bruger vi det til?

I forbindelse med den nye persondataforordning (GDPR)  er vi forpligtet til at gøre dig opmærksom på hvilke oplysninger vi har om dig og hvad vi bruger dem til.

Som låner på biblioteket har vi behov for en række informationer fra dig. Kort sagt er de nødvendige for at holde styr på de materialer du låner, for at du kan bruge vores hjemmeside og udlånsautomater, samt for at vi kan kontakte dig i forbindelse med reserveringer eller aflevering af dine lån.

Det er bibliotekets administrative system, Cicero, der opbevarer oplysningerne. Når du anvender hjemmesiden kan du via login få adgang til at se og ændre en del af dine personlige informationer i Cicero.

Fysisk opbevares informationerne på sikrede datacentre i Danmark, og adgangen hertil foregår via krypterede linjer.

Klik her for at læse mere om hvordan vi håndterer dine oplysninger