Nemmere at betale biblioteksgebyr

Betaling af gebyrer og erstatninger skal ske via selvbetjeningsløsningen ’Mit Betalingsoverblik’.

Fremadrettet vil alle gebyrer, erstatninger mv. blive opkrævet og betalt via Skanderborg Kommunes betalingssystem ”Mit betalingsoverblik”.

Du kan altså ikke længere betale din eventuelle biblioteksgæld på biblioteket eller via vores digitale services – det kan kun gøres via ”Mit betalingsoverblik”.

I en overgangsperiode skal nogle mellemværender dog betales på biblioteket, som du plejer, og andre skal betales til Skanderborg Kommune via ”Mit Betalingsoverblik”.

Hvad betyder det for dig?

Der er to ting, du skal være opmærksom på i forbindelse med overgangen til "Mit betalingsoverblik":

Har du børn under 18 år?

Børn under 18 år skal have en samtykkeerklæring fra deres forældre eller værge for at kunne låne på biblioteket. Som forælder eller værge hæfter du økonomisk for dit barn, og du bedes derfor udfylde en samtykkeerklæring, hvis du ikke allerede har gjort det. Ved at udfylde samtykkeerklæringen sikrer du, at dit barn kan blive ved med at bruge biblioteket.

• Samtykkeerklæringen kan nemt udfyldes digitalt via NemID/MitID , som du finder her: Samtykkeerklæring

Børn og personer, der ikke ønsker at bruge deres sygesikringskort, kan mod forevisning af ID få et plast-lånerkort.

Har du gæld til biblioteket?

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du har gæld til biblioteket, kan du se det på din lånerstatus. Du finder din lånerstatus ved at logge ind på bibliotekets hjemmeside eller i appen ”Biblioteket”.

Vil du vide mere?

Du kan læse mere om ”Mit betalingsoverblik” på kommunens hjemmeside.

Du er naturligvis velkommen til at kontakte biblioteket, hvis du har spørgsmål, eller hvis du har brug for hjælp.