Læs over 4600 aviser og tidsskrifter via PressReader

Aviser fra hele verden

Skanderborg Kommunes Biblioteker giver dig nu adgang til over 4600 aviser og tidsskrifter fra mere end 100 lande på over 60 sprog. Du har bl.a. adgang til The Guardian, Svenska Dagbladet, Le Monde, Newsweek, og Ekstra Bladet.

Tjenesten er for dig der:

• er flyttet til Danmark og gerne vil følge med i dit hjemlands aviser
  • er studerende og skal arbejde med aktuelle tekster fra et bestemt land
  • er politisk og samfundsmæssigt interesseret og gerne vil følge med i udviklingen i verdens brændpunkter.
  • vil øve/vedligeholde dine sprogkundskaber

Sådan bruger du PressReader
Læs her hvordan du streamer hjemmefra via browser, eller hvordan henter aviser og tidsskrifter via app'en PressReader.

Streaming hjemmefra​​

• Klik her for at åbne pressreader
  • Log ind med cpr-nummer og pinkode (Du skal være registreret som bruger af biblioteket)
  • Vælg Select Publication. Herfra kan du browse efter Land, sprog eller søge på titel.
  • Tryk på den avis eller det tidsskrift du vil læse.
  • Mange aviser kan vises i en mere læsevenlig version, som kan vælges nederst til venstre.

Læs via PressReader app'en
Hent aviser og tidsskrifter til læsning offline med app'en Pressreader

OBS! Man skal være logget på bibliotekets wifi inden for de sidste 72 timer, for at kunne bruge app’en. Hver gang du har logget på bibliotekets wifi aktiveres 72 timers fri adgang hjemmefra.

• Log på bibliotekets wifi
  • Åben PressReader app’en. Nu ser du en velkomstbesked der angiver at du kan bruge app’en i 72 timer
  • Vælg Select Publication. Den ønskede avis kan nu downloades

Links:
Klik her for en kort introduktion i brugen af PressReader