Advarselsmeddelelse

Syntax error in search query

145 kr.
Lokalitet
Sløngelsalen
Køb billet(ter)

UDSOLGT - "Størst af alt" om kærlighedens natur.

Hvad er kærlighed? Ja, hvad er kærlighed egentlig?

Vær forberedt på en fascinerende rundtur, når Lone Frank undersøger kærligheden fra et videnskabeligt perspektiv. Vi kommer omkring de evolutionære kræfter, der har sat rammerne for vores følelser, og kigger på den hemmelighedsfulde kemi og spidsfindige hjerneaktivitet, der i sidste ende dirigerer vores personlige kærlighedsliv.

Lone Frank giver dig blandt andet svar på:

• Hvorfor det første leveår former dine relationer resten af livet?
  • Hvorfor du i virkeligheden leder efter en helt anden partner end du tror?
  • Om der er gener for utroskab?
  • Hvorfor mænd og kvinder er forskellige – og hvor meget?
  • Hvorfor forelskelsens rus er kærlighedens forbandelse?
  • Hvad du kan lære af bjerg-studsmusens kærlighedsliv?

Foredraget er inspirerende, tankevækkende og båret af personligt engagement. Med humor og stor viden sammenstykker Lone Frank kærlighedens mosaik med brikker fra naturvidenskab, psykologi og kulturforskning. Hun krydrer sin fortælling med personlige historier fra et liv, der har budt på lidt af hvert på kærlighedsfronten.

Lone Frank er videnskabsjournalist, forfatter og foredragsholder med en baggrund som forsker og ph.d. i neurobiologi. Hun er tilknyttet Weekendavisen og kendt som en markant debattør og meningsdanner i forhold til sundhed, medicin, teknologi og etik.

Lone Frank er forfatter til fem bøger, senest "Størst af alt" fra 2020.

Arrangementet varer cirka to timer.