Liv i haven - mad i maven

For dig, som gerne vil i gang med at dyrke dine egne grøntsager og har brug for gode fif.

Vi skal sammen med Marie Junker Boesen på en rejse ned i mulden, for at kigge nærmere på det komplekse netværk af mikroorganismer, som understøtter vores planters vækst. Jeg vil dele ud af mine erfaringer med kompostering, grave-fri haver, grøngødninger, jorddække, øget plante-diversitet og kompost ekstrakter. Oplægget vil desuden indeholde en masse konkrete råd og tips til hvordan man kan forbedre sine egne grøntsagsbede, skabe en
bedre have-jord og omdanne en græsplæne til en levende og mangfoldig køkkenhave.

Det er mit mål at lytteren vil tage hjem fuld af lyst til at give sig i kast med sin egen have i det kommende forår, inspirerede til at afprøve nye måde at dyrke på, samt med et par gode praktiske råd som nemt kan benyttes derhjemme.

Marie er opvokset på et selvforsynende landbrug i sønderjylland. Hun er faglært økologisk landmand, selvstændig grøntsags gartner og højskolelærer.
Hun fortæller: "I mange år har jeg beskæftiget mig med selvforsyning, jordforbedring og hvordan det at dyrke sin egen mad kan være en vej til et grønnere liv. Jeg brænder for at formidle glæden ved økologisk havebrug og jeg mener at tid brugt i haven, både
er godt for sjælen, kroppen og vores verden som helhed"
“En sund og levende have-jord er fundamentet for sunde planter og sunde
menneskeliv”. Dette er udgangspunktet i oplægget: “Liv i haven, Mad i maven”.

Kaffe/the og et stykke kage er inkluderet i prisen.

Vi glæder os til at møde mange køkkenhave entusiaster

Hvis du vil være sikker på en plads så skriv til Haveselskabet via deres hjemmeside her ellers køb i døren. Billetpris er 100 kr. (75 kr. for medlemmer).

Mange hilsner

Bestyrelsen for Skanderborg kredsen & Galten Bibliotek