Lokalitet
Biblioteket
Section

"at leve to meter fra sig selv og hinanden"

Nærværende digtoplæsning af Louise Juhl Dalsgaard

Nærværende digtoplæsning ved Louise Juhl Dalsgaard
”Den 7.maj udgav Louise Juhl Dalsgaard digtsamlingen 'i dag skal vi ikke dø.' Digtene er alle skrevet i tiden umiddelbart efter, at landet blev lukket ned som følge af COVID19-pandemien.
Det er digte om en samfundsmæssig- og personlig krise, om menneskehed og menneskehud og en virkelighed, hvor der bogstaveligt talt kun er to meter mellem liv og død.
For hvem er vi egentlig, når rutinerne, titlerne og dosmersedlerne ikke længere lægger en drejebog for vores dage? Hvad taler vi om, hvem taler vi med? Og hvad stiller vi op med en angst, der ikke har noget ansigt, en sygdom, vi intet ved om, og som der endnu ikke findes behandling imod?”

Louise fortæller kort om sit forfatterskab og læser op af "i dag skal vi ikke dø". der vil være mulighed for spørgmål til slut. Arrangementet varer ca. en times tid.

Oplæsningen er gratis, dog er tilmelding nødvendig via bibliotekets hjemmeside.