50 kr.

UDSOLGT: Koldkrigsbunkeren REGAN VEST og det hemmelige Nøddanmark

Foredrag med Poul Holt Pedersen

Foredraget handler om atombunkeren REGAN VEST til regering og kongehus samt om det Nøddanmark, der lå klar til at blive aktiveret under 3. verdenskrig.

I foredraget kommer vi også ind på bunkerne hvorfra Midtjylland skulle ledes hvis f.eks. København blev udslettet.

Poul Holt Pedersen (Cand.Scient.Adm) er foredragsholder og rådgiver for DR, Kulturarvsstyrelsen, koldkrigsmuseer mv. Han har researchet om REGAN VEST og Den kolde krig siden 1994 og er forfatter til en lang række artikler og bøger der for første gang fortæller den samlede historie om den vidtforgrenede civile koldkrigsplanlægning, der skulle redde Danmark igennem en atomkrig.

Hans bog ”Danmarks dybeste hemmelighed” var årsag til at REGAN VEST blev åbnet som museum.