Foto: Maria Sattrup

25 kr.

Foredrag med klimapsykolog Solveig Roepstorff

Tirsdag d. 28 marts kan du på Skanderborg Bibliotek høre et tankevækkende foredrag med klimapsykolog Solveig Roepstorff.

Forfatter og klimapsykolog Solveig Roepstorff sætter i sin bog “Klimapsykologi” (2022) ord og begreber på det klimaubehag, klimakrisen har medført hos mange. I oplægget vil hun med baggrund i psykologisk forskning blandt andet forklare, hvorfor mange af os, trods gode intentioner, fortsætter vores liv, som om intet var hændt. Hun vil også komme med bud på, hvordan den samme viden kan pege på mulige veje ud af handlingslammelse og ind i handlende fællesskaber, hvor vi sammen kan gøre en forskel i forhold til klimakrisen. Som akkompagnement til foredraget spiller Karoline Hausted og Mark Davis atmosfærefyldt musik med fokus på naturbevidsthed.