50 kr.
Køb billet(ter)

Fyrtøjet – eller hvordan bedstefar fik prinsessen og det hele kongerige.

Mini-Figaros tager H.C. Andersens kendte eventyr Fyrtøjet under kærlig behandling i en både eftertænksom og humørfyldt musikalsk fortælling.

Med det kendte eventyr som omdrejningspunkt, tager historien en ny vending, når Figaros leger med figurer, historier, livets udfordringer og musikalske genrer.

"Der kom en soldat marcherende hen ad landevejen: én, to! én, to!......"......og oplev hvordan Bedstefar fortæller Emma historier fra et eventyrligt liv......"Og kan det virkelig passe, at bedstemor var en rigtig prinsesse? Fik bedstefar faktisk hjælp af tre store hunde? Hvad er det nu egentlig et fyrtøj er?"

Musikken er velklingende og tilgængelig, men samtidig fuld af finurlige detaljer for enhver, som holder af musikken som medfortæller.

Mini-Figaros er Teater & Operakompagniet Figaros nye børneteaterafdeling, der laver musikteater for børn.

Forestillingen henvender sig til børn i alderen 4-9 år og deres voksne.

Alle skal have en billet, både børn og voksne.

Arrangementet varer cirka 45 minutter.